De oudste metrolijn van Amsterdam, de Oostlijn, ondergaat na meer dan 30 jaar een grondige renovatie. De 11 bovengrondse en 5 ondergrondse metrostations worden zowel technisch als esthetisch volledig aangepakt om op die manier invulling te geven aan de vier doelstellingen van het project:
- noodzakelijk groot onderhoud uitvoeren;
- verbetering van de fysieke veiligheid;
- verbetering van de sociale veiligheid;
- verhoging van het comfort.
Alles ten dienste van de reizigers, die ook tijdens de renovatie zo min mogelijk hinder dienen te ondervinden van de werkzaamheden. En daarnaast rekening houdend met alle stakeholders die zowel direct als indirect verbonden zijn met de metro.
Met recht is het een technisch complex project te noemen, in een uitdagende omgeving.
Door de aansturing van een team met 35 leden, worden complexe strategische, contractuele, technische (o.a. tunnelveiligheid) en logistieke (renoveren met de “winkel open”) vraagstukken binnen een uitdagende bestuurlijke omgeving in Amsterdam getackeld.
Beeld bij Digidaan.